Categories: Noticies de Catalunya

L’Ajuntament de Salou incrementa els serveis de Via Oberta

Se segueix incrementant el seu ús a la seva gestió, reduint el nombre de documents requerits a aportar en els seus tràmits

La capital de la costa Daurada, continua incrementant l’aplicació dels serveis que ofereix Via Oberta, ara són els departaments de Benestar Social, i RRHH, els que han incorporat a la seva gestió els accessos telemàtics a documents d’altres administracions, evitant que sigui el ciutadà el que hagi de desplaçar-se i fer la gestió per aconseguir-los.

Via Oberta és l’eina tecnològica que proporciona el Consorci AOC de la Generalitat, i que permet que una administració pugui consultar i obtenir directament, per via telemàtica, dades d’un interessat que figuren en altres administracions, amb l’objectiu d’agilitzar les tramitacions administratives reduint sensiblement el nombre de documents que el ciutadà ha d’aportar a l’hora de tramitar ajuts, sol·licituds de subvencions, de presentar-se a seleccions de personal, etc.

Cada cop són més els serveis que ofereix el sistema de Via Oberta: per obtenció, per via telemàtica, de documentació d’altres administracions,  de diferents departament de la Generalitat com Benestar Social i Família, el SOC (Servei d’Ocupació de Catalunya), l’ICASS, entre d’altres; de l’Estat, com Ministeris d’Educació, Agència Tributària, Seguretat Social, etc. Des de l’Ajuntament de Salou, estan implantats en els seus sistemes de gestió i procediments administratius.

Segons el regidor de Serveis Generals i Noves Tecnologies, Jesús Barragán, “es tracta de facilitar moltes de les gestions habituals dels ciutadans, reduint el nombre de documents ‘oficials’ a aportar.” Conforme l’ajuntament va incrementant el nombre de serveis telemàtics de consulta amb Via Oberta, va reduint directament el nombre de documents que són requerits als ciutadans en les seves gestions. Barragán ha afegit que, “els ciutadans, tenen dret que siguin les administracions les que es facilitin entre elles els documents ‘oficials’, i com administració, tenim l’obligació d’anar habilitant cada cop més, aquestes integracions en la gestió diària.”

Conèixer si un ciutadà propietari d’immoble disposa del títol de família nombrosa, verificar que empreses adjudicatàries de contractacions públiques estan al corrent de pagament amb l’Agència Tributària i la Seguretat Social, o accedir al certificat de prestacions com a demandant d’ocupació o als nivells de renda, són gestions administratives que es tramiten de forma telemàtica mitjançant el sistema de Via Oberta. L’Ajuntament de Salou els té implementats de forma generalitzada en els seus sistemes de gestió administrativa i els utilitza cada cop més i en major nombre de departaments municipals.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

1 setmana ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

1 setmana ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

4 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

4 setmanes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago

Finalistes del I Premi de Periodisme Salut i Drets Socials

Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència,  serveis…

1 mes ago