La CET demana una reunió urgent amb la direcció de FCC per la brutícia de Tarragona

S’han multiplicat les queixes veïnals per punts negres

La Coordinadora d’Entitats de Tarragona- que aglutina és d’un centenar d’organismes- ha demanat una reunió urgent amb la direcció de FCC a Tarragona, empresa adjudicatària de la neteja de  la ciutat, perquè s’han multiplicat les queixes sobre brutícia i punts negres.

El president de la CET, Àngel Juárez, ha comunicat personalment aquesta petició al comité d’empresa de la FCC, perquè “és injust que es culpi als treballadors, les solucions tenen una altra volada”.

El president del comité d’empresa, Àngel Martin de Sande (UGT), ha explicat que ara compleixen estrictament amb  el plec de condicions de l’adjudicació, per la qual cosa, s’ha reduït el servei, sobretot en caps de setmana i ha admès l’existència de punts negres que caldria eliminar.

“És un problema entre l’Ajuntament i l’empresa, però els veïns no podem ser els convidats de pedra en una ciutat cada cop més bruta”, assenyala Juárez.

En la reunió, el president de la CET vol aclarir, sobretot, “si es tracta d’un tema de negligencia o si falten efectius i cal revisar el contracte”.

A més, també demanarà informació sobre què es fa per fomentar el civisme de la ciutadania. En altres ciutats, es destina fins a un 2% del contracte en accions de sensibilització.

El cas és, assenyala el president de la CET, que “tots ens queixem de brutícia, però mai posem el focus en la  planificació ni la gestió ni dels números reals del contracte ni com solucionar l’incivisme”

Finalment, a tall d’exemple, Juárez comenta que “just davant de la nostra seu hi ha contenidors i sempre hi ha brutícia fora, alguna tan curiosa com neveres, runa o mobles. Ens queixem sovint, però tot continua igual. Entenem perfectament la indignació dels veïns, que no tenen la mateixa força que nosaltres, i això s’ha d’arreglar”.