Una jove catalana aconsegueix facturar 1 MEUR només cinc anys després de fundar una empresa a Austràlia

L’agència online AUssieYouTOO assessora a joves que volen marxar a les antípodes a estudiar i treballar

Redacció.- La catalana Marta Caparrós, de 33 anys i originària del Masnou (Maresme), ha aconseguit facturar un milió d’euros amb l’empresa que va fundar fa només cinc anys a Austràlia. Es tracta d’AUssieYouTOO, una agència online que assessora gratuïtament a joves que volen marxar a les antípodes a estudiar i treballar. Caparrós va marxar a Austràlia amb 25 anys per millorar el seu anglès i tres anys després va fundar aquesta ‘start up’, que des d’aleshores ha ajudat més de 4.000 persones a començar-hi una nova etapa. “Vivint allà hi havia cada cop més gent que em preguntava per Facebook com ho havia fet”, ha explicat Caparrós en una entrevista amb l’ACN, que va veure en aquest interès una idea de negoci. “Vaig descobrir que les escoles [d’idiomes] em pagaven una comissió per cada alumne que els portava”, ha relatat. Així, AUssieYouTOO ingressa fins al 35% del preu de la matrícula de cada alumne que, assessorat per la companyia, acaba estudiant un curs a Austràlia.
“Els últims dos anys hi ha hagut un boom amb Austràlia”, ha constatat Caparrós. El 2017 van assessorar més de 1.200 estudiants, una xifra cada vegada més alta, que els ha portat a facturar un 35% més que l’any anterior fins arribar al milió d’euros de facturació bruta. “Els joves cada cop tenen més necessitat d’aprendre anglès, que sumat a la situació laboral que hi ha [a Catalunya i a Espanya], els empeny a buscar altres opcions”, ha reflexionat Caparrós.

AUssieYouTOO ja tutela tres de cada deu espanyols que viatgen al continent australià amb un visat d’estudiant i preveu expandir el seu mercat amb estudiants de Sud Amèrica. Per ara, un 90% dels seus clients són de nacionalitat espanyola dels quals el grup més nombrós és el de catalans, el 35% del total. “Actuem com a grup de suport online. Els joves ens envien un correu electrònic, ens posem en contacte amb ells i ho gestionem tot per Skype”, ha explicat.

Segons Caparrós, una de les claus del seu èxit és aquesta manera de treballar a distància, a més, també ajuda que els joves no hagin de pagar res directament. “Hem transformat el model d’agència”, ha afirmat. “Fem una valoració de la persona i els oferim un programa adaptat”, ha relatat. El contacte físic amb AUssieYouTOO només es produeix a l’arribada a Austràlia, des d’on treballa una xarxa de col·laboradors que ajuden els estudiants a buscar allotjament, feina o a moure’s per la ciutat.

La fundadora i única accionista de l’empresa, amb seu a Melbourne, va començar el projecte sola, sense cap inversor, i ja té gairebé 50 treballadors al seu càrrec, entre fixes i col·laboradors. Alguns treballen des d’Austràlia o Nova Zelanda i altres des d’Espanya o Colòmbia –on acaben d’obrir la seva primera oficina física- i tots ells tenen en comú que són exestudiants que han passat per Austràlia.

“Hem crescut molt pel boca-orella i ha estat clau el màrqueting i la difusió a través de les xarxes socials”, ha reflexionat. Caparrós té justament formació en màrqueting –és llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques- però ha confessat que no tenia massa coneixement del món empresarial en començar. “Mai he fet rondes d’inversions, ni he tingut accionistes, ni he demanat crèdits, ni res. Simplement he guanyat i he reinvertit. Ho he fet tot molt a poc a poc”, ha explicat. “També he tingut molta sort”, ha dit tot recordant que qui la va ajudar a crear l’empresa és el pare de la família a la qual netejava la casa, feina que feia poc després d’arribar a Austràlia.

Previsions per al 2018

AUssieYouTOO preveu créixer un 70% amb la seva expansió a Sud Amèrica i facturar 1,7 MEUR el 2018. Així, Caparrós estima que poden arribar a assessorar fins a 2.500 estudiants d’Espanya, Xile, Colòmbia, Argentina i Mèxic. D’altra banda, el 2017 també va engegar KIwiYouTOO, una filial de la companyia a Nova Zelanda, que ja suposa el 5% del total del negoci.