Jaume Climent: ‘L’actual POUM de Tarragona s’emmarca en un paradigma de decreixement’

Jaume Climent, promotor de la campanya 'Stop Decadència Tgn', durant la presentació als mitjans. CEDIDA

És portaveu de l’associació Tarragona Creix i promotor de la campanya ‘Stop Decadència Tgn’

Comencem per la pregunta que es fa tothom: Qui està darrere de la campanya ‘Stop Decadència Tgn?

Ho he repetit varies vegades. Darrera l’associació Tarragona Creix i d’aquesta la campanya hi ha tarragonins convençuts que la situació de decadència de la nostra ciutat no és una situació irreversible.

Els han acusat també de ser un ‘lobby’ de promotors i constructors. Quins interessos els inspiren? Reconeixen un interès econòmic?

És evident que qualsevol decisió política es tradueix en un interès econòmic. El que demanem és que sigui l’Ajuntament qui fixi les regles del joc, quins són els límits i com van a assegurar un creixement sostenible que cohesioni la ciutat.

Han perdut el recolzament de les organitzacions (CEPTA, Via T, Gremi de la Construcció…) que estaven amb Tarragona Creix.

El mateix dia que va començar la campanya va aparèixer alguna veu desqualificant un suposat mal gust. A aquesta desqualificació, prou tendenciosa i esbiaixada, la van seguir fortes pressions polítiques, com a millor exponent de la decadència de la nostra ciutat. Hem vist l’efecte, i com es repleguen les fileres… a veure ara qui és el que gosa donar la cara.

Per què han fet servir un estil tan provocador?

És llenguatge publicitari per moure a la gent i cridar l’atenció. Convidem a tots els tarragonins a consultar el nostre decàleg a la pàgina web www.stopdecadenciatgn.com, on es pot comprovar que, tot i un estil provocador, es busca el consens: tothom pot adherir-se i subscriure els deu punts que allà s’expliquen.

L’alcalde Ricomà ha escrit a les xarxes que “és la campanya més bruta que s’ha vist mai”.

Mai no hem volgut atacar el Govern actual. Tots els tarragonins veiem molts exemples que evidencien l’embrutiment de la ciutat, que perdem oportunitats i població, que cada dia ens empobrim més. Impera la deixadesa i volem que els polítics ens expliquin quines són les seves propostes. El proper 28 de maig ens demanaran el vot sense explicar-nos què pensen i què volen fer. La qüestió és que ens informin perquè puguem votar: quin model de ciutat i quin paradigma proposen per les pròximes dècades a Tarragona. Nosaltres creiem que és necessari créixer per tal de fomentar la cohesió social i econòmica, de manera ben planificada.

Per què concentren el seu missatge al POUM?

És la principal eina que té un Ajuntament per a planificar els propers 30 o 40 anys en matèria d’urbanisme, equipaments municipals, infraestructures i habitatge, tot modelant la ciutat del futur, la seva activitat econòmica i la seva població. I l’actual POUM s’emmarca en un paradigma de decreixement. Tenim clar que l’Ajuntament que surti el 28 de maig serà el que aprovarà el POUM i el que modelarà la ciutat del futur; d’aquí ve la importància d’aquesta eina i les motivacions dels qui la defineixin…

Alguns els donen per morts i la campanya per fracassada.

El que alguns poden veure com a fracàs ens encoratja, encara més, a continuar reclamant als partits polítics que exerceixin les seves obligacions i que ens expliquin què volen fer amb els nostres vots. No entenem com a fracàs haver-nos topat amb l’evidència que denunciaven: Tarragona està realment en decadència.