González demana obrir una ”reflexió” sobre el model de subcontractació d’Aena arran del laude per la vaga d’Eulen

El president de Pimec reconeix que moltes empreses fan ofertes ”temeràries” per guanyar concessions que obliguen a baixar la qualitat del servei contractat

ACN Barcelona .- El president de Pimec, Josep González, defensa que després de la decisió del govern espanyol d’iniciar el procediment d’un laude d’obligat compliment en el conflicte de l’empresa Eulen cal obrir una ”reflexió” sobre l’actual model de subcontractació d’Aena. González creu que no és el mateix privatitzar la seguretat d’una entitat bancària que fer-ho en el control de seguretat d’un aeroport com el del Prat, on hi ha factors molt delicats a tenir en compte que estan relacionats amb la seguretat dels passatgers. El president de Pimec, en declaracions a l’ACN, assegura que la vaga d’Eulen ha posat sobre la taula aquest model de subcontractació d’Aena que ha quedat clar que busca ”maximitzar” els beneficis. Per González, el cas d’Eulen és un exemple més de moltes empreses que fan ofertes ”temeràries” que impedeixen cobrir els serveis assignats amb uns mínims estàndards de qualitat.

González considera que la decisió del govern espanyol d’obrir aquest dimecres un procediment de laude obligatori era una decisió ”necessària” després del rebuig de la proposta de mediació presentada pel departament de Treball.

Després de rebutjar la proposta de la Generalitat, el conflicte d’Eulen havia quedat ”enquistat” i per això està ”justificat” que s’obri aquest procés de laude obligatori per evitar la mala imatge internacional que suposen les llargues cues en l’aeroport de Barcelona.

El president de Pimec creu que en molts aspectes els treballadors d’Eulen tenien raons per la mobilització atès que s’ha pogut constatar que les condicions de treball en el servei de seguretat de l’Aeroport del Prat, amb un gran moviment de passatgers, estaven bastant per sota de les condicions que s’ofereixen per la mateixa feina en altres aeroports espanyols.

González reconeix que el conflicte d’Eulen ha demostrat que moltes de les privatitzacions que es fan de determinats serveis tenen com objectiu la maximització de beneficis per part de l’empresa concessionària, en aquest cas Aena.

L’empresari català ha fet una crida a obrir una ”reflexió” pública per analitzar si aquest model de privatització és vàlid pels serveis de seguretat d’un aeroport com el Prat. González creu que no es comparable la seguretat privada que controla l’accés de les entitats bancàries amb la seguretat dels controls de seguretat del Prat, que és una entrada a l’espai Schengen i amb unes altes exigències i responsabilitats en aspectes claus de seguretat.

González també ha denunciat que moltes empreses que es responsabilitzen de determinats serveis de concessionàries ho fan amb ofertes ”temeràries” a la baixa que impedeixen complir amb uns mínims de qualitat i de garanties. El president alerta que si aquestes carències es donen en serveis tant delicats per la ciutadania com la seguretat dels aeroports és obligat obrir una ”reflexió” per decidir si el model és adequat.