ERC vol que Tarragona es posicioni com a destinació cicloturística dins l’Eurovelo 

0

Els republicans demanen la implantació de carrils bici a les entrades de la ciutat

El grup municipal d’ERC-MES-MDC vol que Tarragona exploti el cicloturisme com una nova forma de turisme actiu i sostenible per posicionar-se dins la Ruta Mediterrània de l’Eurovelo. Els republicans proposen que s’estudiï la implantació de carrils bicicleta que connectin Tarragona amb Altafulla, Vila-seca i Reus, així com els accessos entre el centre de la ciutat i els barris de Sant Salvador i Sant Pere i Sant Pau. ‘El cicloturisme és bastant desconegut a casa nostra i ens obre les portes d’un mercat nou fins ara. És un nínxol de turisme atractiu que hem d’explotar, de poder adquisitiu mig i alt, amb inquietuds culturals i vinculat a la salut, l’esport i la joventut’, explica el conseller republicà Xavi Puig. Pels republicans, ‘millorar els accessos ciclables de la ciutat seria també un benefici pels tarragonins i pels habitants de pobles veïns ja que afavoriríem la mobilitat sostenible del Camp de Tarragona’.

Des d’ERC presentaran la proposta al consell plenari d’aquest divendres mitjançant una moció que demana negociar amb l’estat espanyol per accelerar el canvi de titularitat de les carreteres estatals per tal d’instal·lar-hi carrils bicicleta. Els republicans demanen també emprendre campanyes de promoció turística per fer visible Tarragona com a destinació de la Ruta Mediterrània de l’Eurovelo. ‘Tarragona és un reclam potent, tant pel seu patrimoni romà com pel valor natural de les seves platges, i hem de ser capaços de visibilitzar-nos dins la Ruta 8 de l’Eurovelo que enllaça Atenes amb Cadis’, explica el conseller Xavi Puig. La ruta 8 de l’Eurovelo és una de les 15 rutes que conformen una gran xarxa europea de rutes ciclistes de 45.000 km promoguda per la European Cyclist Federation amb el suport de la Comissió Europea.

En la moció que es debatrà divendres, ERC demana també impulsar amb immediatesa el seva proposta de carril bici educatiu que va ser aprovada al maig de 2017 per tal d’unir Sant Pere i Sant Pau i els barris de Ponent, passant pel principal itinerari formatiu de la ciutat. ‘El carril bici educatiu permetria la mobilitat sostenible dels tarragonins i seria útil pels viatgers que travessen la ciutat fent la ruta europea de l’Eurovelo’, afirma Xavi Puig. El republicà es mostra convençut que ‘Tarragona ha d’apostar per facilitar i incentivar la mobilitat sostenible en general i, en particular, la mobilitat ciclable. La bici és un mitjà de transport net, econòmic, saludable i ràpid’.