Empresaris de la demarcació participen a la Jornada Business Networking

Aquesta trobada d’impuls a l’emprenedoria ha esdevingut un espai d’oportunitats per als projectes empresarials de nova creació

 

Redacció.- Un centenar d’emprenedors i empresaris del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre han participat aquest dimarts a la 4a jornada Business Networking, organitzada per la Diputació a l’Escola d’Art i Disseny de Tarragona. La cita va esdevenir un espai de trobada d’empreses, productes i serveis de nova creació i va permetre als participants compartir experiències i establir sinergies.

 

Enguany aquesta iniciativa ha inclòs nombroses novetats, com ara el showroom (sala d’exposició) on els emprenedors han pogut mostrar els seus productes i serveis. Aquesta proposta ha comptat amb la participació de 24 expositors, entre els quals destaca la presència d’Akuatekniks, que presentava el cultiu hidropònic, aquests emprenedors venen l’hort de fulla amb arrel viva per tal que, per exemple, l’enciam arribi viu al client i continuï fresc durant una setmana. També destaca l’experiència de Menjamiques, que ha elaborat una crema dolça alimentària feta a base de garrofa i avellanes, creant així un producte natural, de qualitat i 100% producte local. També van exposar alguns guanyadors dels Premis Emprèn com Cuby Kayak o Kensho Sake.

 

La 4a jornada Business Networking va comptar amb l’experiència de l’emprenedor, mentor i professor Néstor Guerra, un dels experts més reconeguts en l’àmbit d’emprenedoria Lean Start-up. A través de la xerrada “Cinco cosas que he aprendido de emprender”, Guerra va explicar experiències professionals i personals per tal d’empoderar als presents a emprendre motivats, amb prudència i perseverança però sense por. Així mateix, va assegurar que l’accés a la informació i a les últimes tecnologies sumats al suport que es dóna als emprenedors des de les empreses i les administracions públiques, fan que aquest moment sigui òptim per emprendre. Finalment, va confirmar, des de l’experiència, que els negocis no es poden fer tancats en una sala, sinó que s’ha de sortir al carrer i conèixer clients, ja que són la base de qualsevol negoci, i va incidir en el fet que, quan es prenen decisions, s’ha d’apostar del tot, al 100%.