Empresaris de Castelldefels alerten que la “fòbia” de Barcelona al turisme pot perjudicar els municipis del seu entorn

El Gremi d’Hostaleria reclama potenciar l’oci nocturn a la platja del municipi “per ser més competitius”

ACN Castelldefels .- El president del Gremi d’Hostaleria de Castelldefels, Manuel Àngel Ortiz, assegura que tot i que la moratòria hotelera de Barcelona està beneficiant municipis del seu entorn com ara Castelldefels, Viladecans o l’Hospitalet, la creixent “fòbia” de la capital catalana vers el turisme pot acabar perjudicant-los a la llarga. En aquest sentit, per exemple, recorda que el 90% dels visitants que s’allotgen a Castelldefels ho fan per la seva proximitat a Barcelona i que “quan corri la veu que allà no són ben rebuts ni atesos” deixaran de venir. Ortiz assenyala que el turisme genera riquesa i llocs de feina i que Castelldefels té molt marge de creixement com a complement de la capital catalana. Un dels aspectes a treballar, afegeix, seria potenciar l’oci nocturn a la platja del municipi. “No volem caure en el turisme de borratxera, però sí buscar fórmules per rendibilitzar els sis quilòmetres de platja que tenim”, apunta.
Ortiz recorda que Castelldefels, amb les seves escasses 4.000 places hoteleres i les limitacions actuals per incrementar-ne el nombre, no pot competir amb d’altres destinacions ni per un turisme familiar ni de negocis i que hauria de potenciar el seu actiu principal, la platja, per acabar de posicionar-se com el municipi turístic de referència al Baix Llobregat i a la demarcació de Barcelona.

Potenciar-lo, per exemple, incrementant l’oferta d’oci nocturn. Deixant clar que “cal garantir el descans dels veïns”, el representant del sector de la hostaleria a Castelldefels, assenyala que amb més de sis quilòmetres de platja de sorra, certes àrees es podrien reservar per fer-hi concerts, o instal·lar-hi guinguetes on la música pogués està més forta i tancar més tard del que marca l’actual ordenança municipal. “Potenciar l’oci nocturn no és incompatible amb un turisme de qualitat”, rebla.

Un model a seguir, afegeix, podria ser el del Port Olímpic de Barcelona, on després de sopar, qui ho vol, pot prendre’s una cop o anar a una discoteca “sense caure en el model de turisme de borratxera”. En aquest punt, Ortiz lamenta que malgrat que Castelldefels té una oferta gastronòmica de primer ordre, molta gent opta per altres llocs per anar a sopar perquè “sap que a les tres de la matinada tot està tancat”.

El que també té clar Ortiz és que Castelldefels ha d’explotar la seva proximitat a Barcelona per definir el seu model turístic. En aquest sentit, celebra que la moratòria hotelera de Barcelona ha estat una oportunitat pel sector al municipi, però alerta que del que faci Barcelona amb el turisme en dependrà el futur de molts dels seus municipi propers. “El que es faci a Barcelona s’ha de consensuar amb el sector perquè del resultat en depenen milers de llocs de feina i importants inversions”, alerta.

Ortiz apunta que entre la moratòria hotelera i la creixent “fòbia” pel turisme a la capital catalana, molts visitants a la llarga es poden sentir maltractats o poc acollits, i que això repercutirà a tot Catalunya perquè molts dels turistes que visiten el país ho fan atrets per l’atractiu de Barcelona. “Ara ens beneficiem de que Barcelona està saturada, però això no durarà per sempre si no es treballa en la bona direcció”, assenyala