Categories: Noticies d'Economia

Empresa i Coneixement anuncia una nova línia d’ajuts per reforçar la transformació digital del comerç

La Generalitat destinarà 7,5 milions d’euros a millorar la competitivitat del comerç durant 2017

La directora Muntsa Vilalta en l’acte de presentació.

  • COMERTIA ha presentat aquest matí l’estudi “Transformació digital en el retail a Catalunya“, en l’acte la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha anunciat la publicació en els propers dies d’aquesta línia de subvencions específica per reforçar la incorporació de les TIC en el sector comercial i que s’emmarca en Programa d’Incentius al Comerç 2017.

 

  • L’estudi apunta que “el retail català aprova en presència online, però encara té un llarg camí en l’ús de els TIC”, i indica que “gairebé el 86% dels comerços disposa de web, tot i que només el 40% dels comerciants la utilitzen com a canal de venta”.

 

  • La directora ha felicitat a COMERTIA per la seva aposta per la transferència de coneixement, i ha insistit que“estem en el bon camí però encara queda molt per recórrer, i amb aquesta línia d’ajuts volem posar a l’abast del sector les eines i l’acompanyament necessaris per potenciar la competitivitat del comerç català”. 

El Departament d’Empresa i Coneixement ha anunciat avui una nova línia d’ajuts al comerç destinada a reforçar la transformació digital del sector. La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ho ha anunciat en el marc de la presentació de  l’estudi “Transformació digital en el retail a Catalunya”, de l’entitat COMERTIA i que ha elaborat l’Escola Universitària de Comerç ( ESCODI).

La directora Muntsa Vilalta ha explicat que aquesta línia d’ajuts, que forma part del Programa d’Incentius al Comerç 2017, es publicarà en els propers dies i té per objectiu motivar al sector comercial a incorporar noves tecnologies digitals a través de projectes que permetin adaptar-se a un nou model de negoci on es potenciï l’omnicanalitat. La Generalitat destinarà 7,5 milions d’euros a millorar la competitivitat del comerç durant 2017, a través del Programa d’Incentius al Comerç 2017.

En aquest sentit, la directora ha assenyalat que “ estem en el bon camí però encara queda molt per recórrer, i des de la Generalitat apostem fort per la digitalització del comerç”, per això ha ressaltat que amb aquesta nova línia “ volem posar a l’abast del sector les eines i acompanyament necessaris per fer el salt a la transformació digital i potenciar la competitivitat del comerç català”

 La transformació digital del comerç és un dels pilars de les polítiques d’actuació que està impulsant la Generalitat a través de la Direcció General de Comerç, com a pas imprescindible per a la modernització i millora de la competitivitat del sector.

La directora ha explicat, que amb aquest objectiu s’ha impulsat el Programa de Transformació Digital del Comerç, que entra d’altres accions de formació, també s’ha posa’t a l’abast de les empreses comercials i professionals el servei d’autodiagnosi TIC, una eina que permet a les empreses conèixer el seu estat de maduresa digital. “ Estem davant un punt d’inflexió important, i les noves tecnologies són terra fèrtil on trobar instruments per satisfer les demandes del sector i prendre el pols al consumidor ”, ha ressaltat la directora.

L’estudi presentat avui “Transformació digital en el retail a Catalunya”, s’emmarca dins del conveni de col·laboració del Consorci de comerç Artesania i Moda (CCAM ) de la Generalitat de Catalunya i Comertia. L’objectiu principal d’aquest estudi és conèixer l’ús i el grau d’implementació de les noves tecnologies entre les empreses de comerç a Catalunya. En aquesta sentit la directora de comerç Muntsa Vilalta ha volgut felicitar a l’entitat per la seva aposta per la “transferència de coneixement”.

L’estudi ofereix una radiografia del grau de digitalització del comerç a Catalunya, atenent a l’ús digital, als frens i barreres de la transformació digital, als objectius d’incorporar eines tecnològiques, la inversió realitzada i els reptes de futur més immediat que es planteja el sector. En les conclusions, l’estudi apunta  que “ el retail català aprova en presència online, però encara té un llarg camí en l’ús de els TIC”, i indica que “gairebé el 86% dels comerços disposa de web, tot i que només el 40% dels comerciants la utilitzen com a canal de venta”. 

En l’acte de presentació, que ha tingut lloc lloc al Palau Moja,  la directora Muntsa Vilalta ha estat acompanyada del  president de Comertia, Joan Carles Calbet, la directora-gerent d’ESCODI, Núria Beltran, i el  director d’i-Marketing Consulting i professor de tecnologies de retail a ESCODI, Xavier Rivera.

 

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

Empresaris de Tarragona Destaca la Importància de la Formació d’un Govern Ràpid per Impulsar els Motors Econòmics Regionals

Amb les recents eleccions catalanes del 12 de maig i les pròximes eleccions europees del…

5 dies ago

Participació Activa d’EdT en les Eleccions Catalanes amb 82 Propostes Econòmiques per Tarragona

A l'aproximació de les eleccions a Catalunya, l'associació Empresaris de Tarragona ha estat particularment activa,…

5 dies ago

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

2 setmanes ago

En el nostre imaginari: La Transformació de Tarragona en una Ciutat Verda

Com organització empresarial tenim un conjunt de dures i obligacions amb la societat que ens…

2 setmanes ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

3 setmanes ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

3 setmanes ago