Els alcaldes de Montblanc i Valls demanen celeritat per desencallar les obres de l’A-27 i del túnel del Coll de l’Illa

Foto Agnes Llorens. CEDIDA

Prop d’una setantena persones tallen la rotonda d’entrada del municipi montblanquí per protestar contra la paralització d’aquest projecte

ACN Montblanc.- Gairebé una setantena de persones han tallat aquest diumenge a la tarda la rotonda d’entrada per la N-240 del municipi de Montblanc per reclamar que es desencallin les obres de l’A-27 i del túnel del Coll de l’Illa. L’alcalde montblanquí, Josep Andreu, ha afirmat que fa dotze anys que exigeixen aquesta infraestructura i ha avisat al govern espanyol que “no ens cansarem mai, ho ha de saber el Ministeri Foment”. De fet, el diputat al Congrés, el socialista Joan Ruíz, present en la mobilització, ha apuntat que les obres podrien començar aquesta tardor, un cop tinguin el vistiplau del Consell d’Estat, pas previ al del Consell de Ministres. El tall de carretera s’ha allargat durant una mitja hora i ha provocat cues en els dos sentits de la marxa.

Les autoritats i representants del territori, amb el lema ‘ Túnel Coll de l’Illa Ja’, han encapçalat la marxa que ha recorregut els carrils d’incorporació de l’N-240 cap a la rotonda que dóna accés al municipi de Montblanc. Amb aquest tall de carretera els manifestants han mostrat la seva disconformitat, una vegada més, per la paralització de les obres de l’A-27 entre les comarques de l’Alt Camp i la Conca de Barberà.L’alcalde montblanquí ha reconegut que fa massa anys que reclamen aquesta infraestructura i ha assegurat que no es cansaran “mai” d’exigir-la. Tot i això, Andreu es mostra escèptic.”Llastimosament veiem que els pressupostos hi posen una quantitat i no se’n gasten ni una cinquena part, d’una obra que va començar el 2006. Portem dotze anys i encara no s’ha fet el túnel”, ha asseverat. Per la seva part, l’alcalde de Valls, Albert Batet, ha afirmat que és l’hora dels “fets” i no de “voluntats”. Per la qual cosa, ha exigit al govern de Madrid que desencalli de “forma imminent” el projecte. A més, Batet ha assenyalat “l’alta accidentalitat” en aquesta via, com un dels motius per reivindicar la connexió de l’eix de Tarragona-Lleida més enllà, diu, dels beneficis que tindrà per l’economia, el turisme i el transport de mercaderies. “Malauradament en l’últim any hem tingut cinc accidents amb víctimes. Per tant, la reclamació de la connexió no només és per les causes de justícia i reivindicació econòmica, sinó per una qüestió de seguretat viària”, ha precisat el batlle vallenc.D’altra banda, el socialista i diputat al Congrés, Joan Ruíz, present en la mobilització, ha apuntat que els treballs podrien iniciar-se aquesta tardor. “És una obra fonamental, per tant, el primer que hem fet des del govern és començar a desencallar el projecte”, ha raonat Ruíz. De fet, tal com ha recordat el socialista -i va informar la subdelegació del govern espanyol a Tarragona en un comunicat aquest divendres-, el projecte està aturat per una modificació per “raons de seguretat”. Un canvi que ja està “tècnicament aprovat”, a l’espera que passi pel Consell d’Estat com a pas previ del Consell de Ministres. “31 milions d’euros són molts diners, estic convençut que un cop es tingui un informe positiu almenys intentarem de totes, totes, que comencin les obres aquest setembre o octubre”, ha conclòs.