El port de Cambrils es convertirà en una gran barberia per recaptar fons per a la investigació del càncer infantil

La tercera edició de la campanya “Deixa’t prendre el pèl” se celebrarà el proper 16 de setembre i comptarà amb la participació de 80 barbers

  • Com a novetat d’enguany, una desena de perruqueres també s’han afegit a la iniciativa solidària 
  • Els diners es destinaran íntegrament a l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona   
  • La campanya també té l’objectiu de sensibilitzar sobre aquesta malaltia i ser un aparador per impulsar la professió de la barberia

El proper diumenge, 16 de setembre, 80 barbers i 10 perruqueres de renom de tot Espanya seran al passeig Marítim de Cambrils de 10 a 15 hores per tallar el cabell, pentinar, arreglar o afaitar barbes a canvi d’un donatiu d’un mínim de 8 euros per a la investigació del càncer infantil. En aquesta ocasió, els fons recaptats es destinaran al grup Grup de Recerca Translacional en Càncer en la Infància i Adolescència de l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona.

L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; el regidor d’Esports, Josep M. Vallès; el doctor de l’Hospital de la Vall d’Hebron Josep Sánchez de Toledo, i l’equip impulsor de la iniciativa, han presentat aquest matí la tercera edició de la campanya solidària “Deixa’t prendre el pèl”, que amb la incorporació de les perruqueres s’obre enguany al públic femení.

A Catalunya cada any es diagnostiquen uns 200 nous casos de càncer i prop d’un 80% dels afectats aconsegueixen superar la malaltia. El càncer és la primera causa de mortalitat en nens i nenes de 5 a 14 anys i la segona causa dels 15 als 24 anys, després dels accidents.

Les persones que vulguin col·laborar en la causa, a més d’adquirir els tiquets pels serveis de perruqueria i barberia, podran fer donatius o comprar productes de merchandising com samarretes, polseres i diademes.

A més, com han explicat els organitzadors, enguany l’activitat s’ha ampliat amb una part més festiva perquè els i les participants, a més de deixar-se prendre el pèl, gaudeixin de la jornada. Entre altres propostes, hi haurà degustacions gastronòmiques i vermut electrònic, globoflèxia, i una carpa de l’Hospital de la Vall d’Hebron amb jocs científics.

L’Ajuntament de Cambrils, a través de l’Oficina Tècnica d’Inclusió Social, impulsa aquesta iniciativa del barber Javier Torrente, que a la vegada compta amb el suport de l’associació espanyola que reuneix als professionals de la barberia, “Barberos de España”.

La iniciativa va néixer el 2016 a partir del coneixement d’un cas de càncer infantil proper de l’impulsor de la campanya i té una doble finalitat. Per una banda l’objectiu és sensibilitzar a la població envers la malaltia del càncer infantil i recaptar diners per a la investigació, i, per l’altra, donar a conèixer l’ofici de la barberia que cada vegada és més reconegut.

En la passada edició es fan fer 700 serveis de tall de cabell i barberia i es van recaptar 13.537 euros entre els talls de cabell i barberia, les donacions, els patrocinadors i el marxandatge.