El Port controla els riscs d’abocament

Desplegament de barreres oceániques. CEDIDA

Simulacre d’un vessament de cru de petroli al mar procedent d’un buc durant la seva operativa de descàrrega

L’objectiu de l’exercici ha estat activar i verificar el Pla Interior Marítim del Port de Tarragona, alhora que comprovar el desplegament de barreres oceàniques, connexions i temps d’acció

El Port de Tarragona i Capitania Marítima han posat a prova el Pla Interior Marítim (PIM) durant cinc hores en un exercici que ha consistit en la simulació d’un abocament de 200 litres de cru, procedent d’un vaixell durant la seva operativa de descàrrega.

El simulacre ha permès verificar el PIM, el correcte desplegament de les barreres oceàniques, les connexions i la valoració de temps de desplegament de les citades barreres, de 850 metres de longitud. També ha servit per analitzar les mesures de protecció de les instal·lacions portuàries, així com per fer el seguiment i la coordinació de les actuacions dels diferents grups, i amb això verificar el bon funcionament de les comunicacions.

En l’exercici, a més del Port de Tarragona i Capitania Marítima, han participat Salvament Marítim (SASEMAR), el Parc de Resposta de Contaminació Marina (PRCM), la Creu Roja, Guàrdia Civil i Protecció Civil.

Durant els treballs realitzats, el president del Port de Tarragona Josep Maria Cruset, des de l’edifici de Port Control, s’ha interessat a saber com es desenvolupava el simulacre i conèixer els primers resultats de l’exercici.

El centenar de persones participants en el simulacre d’avui han demostrat la seva professionalitat per dur a terme un exercici d’aquestes característiques i amb això analitzar i valorar els resultats obtinguts per a una millora continuada en aquest tipus d’actuacions.

Direcció de l’emergència

Les actuacions necessàries per al control de la simulada emergència així com la mobilització dels mitjans humans i materials que s’han utilitzat en la intervenció han estat coordinades per la Capità Marítim, Núria Obiols, i el director de Desenvolupament Corporatiu i Sostenibilitat de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Joan Bàssora, els qui han coincidit a destacar que “el Port de Tarragona és un exemple a seguir per part dels ports de l’estat espanyol, en ser pioners en simulacres d’emergència petroquímica” i han valorat positivament “la realització de l’exercici i la coordinació de tots els participants en el simulacre”.