El Port acaba la primera fase del moll de Balears

El moll de Balears ja té el fons marí condicionat de manera uniforme després del dragatge dut a terme en la primera fase de les obres

El Port de Tarragona ha acabat la primera fase de construcció del moll de Balears amb el fons marí condicionat de manera uniforme després del dragatge que s’ha realitzat durant aquest primer mes de l’obra. Posteriorment es col·locarà el material de l’escullera des de les embarcacions gànguil.

En aquesta primera fase també s’han realitzat diverses tasques com el muntatge de la barrera antiterbolesa a l’aigua, retirat part de l’escullera on anirà el nou dic i també el trasllat del dic flotant “Mar del Aneto” al moll de Catalunya. La segona fase de l’obra començarà en els pròxims dies i consistirà en la col·locació del material de l’escullera des del mar. Aquesta col·locació es durà a terme amb dues embarcacions gànguil que ja es troben a les instal·lacions del Port de Tarragona per començar la seva tasca.

Es preveu la col·locació d’un total d’1.232.000 tones d’esculleres en el fons marí del Port de Tarragona procedents de la pedrera de Vallcarca. La major part de la pedra que s’utilitzarà en l’obra del moll de Balears arribarà per mar en dos gànguils de 1.500 tones de capacitat cadascun.

Un nou moll que amplia les possibilitats del Port de Tarragona
Les obres del moll, amb un pressupost de més de 27 milions d’euros (més IVA), es van iniciar oficialment el passat dia 17 d’abril amb la signatura de l’acta de replantejament i s’executaran en un termini de 14 mesos, la qual cosa situa la finalització dels treballs a mitjans de l’any 2021.

Aquesta nova infraestructura canviarà de forma substancial l’espai del dic de Llevant destinat a l’atracada dels creuers, ja que tindrà una superfície de 4 hectàrees i 460 metres de llarg. La línia d’atracada total serà de 700 metres, ja que, en 240 d’aquests 460 metres de llargada, es podrà atracar en ambdós costats arribant a doblar el nombre de creuers que podran atracar simultàniament i, també, acollir els creuers més grans del món. En un futur, la nova infraestructura també podria ampliar serveis per a sòlids a granel i terminals multipropòsit.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

4 dies ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

4 dies ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

4 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

4 setmanes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago

Finalistes del I Premi de Periodisme Salut i Drets Socials

Un total de 31 treballs periodístics sobre temes de salut i drets socials (dependència,  serveis…

1 mes ago