El nou tram del Corredor Mediterrani perjudicarà els usuaris i les freqüències

Les plataformes de defensa del transport públic del Camp de Tarragona han posat el crit el cel per les conseqüències dels canvis immediats en la xarxa ferroviària

La Plataforma en Defensa del Ferrocarril del Camp de Tarragona i l’Associació per la Promoció del Transport Públic han denunciat, en una roda de premsa amb molta expectació, els efectes negatius de la posada en marxa de la variant ferroviària entre Vandellòs i Vila-seca, aquest mateix dilluns 13 de gener.

Es posarà en marxa el nou tram del Corredor Mediterrani de doble via d’ample ibèric entre Vandellòs i Tarragona, i amb això s’eliminarà el traçat de via única que comparteixen passatgers i mercaderies actualment. És a dir, Tarragona es veurà afectada pels trens d’alta velocitat, que passaran dels 28 diaris als 12, ja que la majoria no passaran per la ciutat.

Des de l’associació pel Transport Públic, Daniel Pi ha acusat l’alcalde de Salou, Pere Granados, de fer prevaldre els seus interessos.

La quantitat de trens regionals que passen per l’estació de Tarragona no canviarà, es mantindran els 54 que passen cada dia. El que sí que canviaran seran els horaris i les freqüències, ja disponibles a la pàgina web de Rodalies.

Les plataformes també denuncien les afectacions que tindran les estacions centrals de Salou i de Cambrils. Pel que fa a la primera, en obres des de fa gairebé un any, serà clausurada i els usuaris hauran d’anar a l’estació de PortAventura, a més d’un quilòmetre del centre i que passarà a ser final de la línia. Aquesta estació, que ara per ara és només un baixador, es troba al terme municipal de Salou i, segons el govern del municipi, serà renovada i condicionada properament per acollir la quantitat d’usuaris.

Pel què fa a l’estació central de Cambrils, passarà a ser al nord de la població en unes instal·lacions que ja han costat 20 milions d’euros i que passaran de 27 trens diaris a 25.

Per tot plegat, ha pres importància el projecte del tren tramvia al Camp de Tarragona, per unir Tarragona i Cambrils amb 11 parades. Les plataformes en defensa del Transport Públic no veuen factible aquest projecte a curt termini, però asseguren que continuaran lluitant i donaran suport a totes les manifestacions que s’han convocat, com la que hi haurà a l’Ebre aquest 19 de gener.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

5 hores ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

1 setmana ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

1 setmana ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

4 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

1 mes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago