Digitalització per incrementar les vendes i millorar l’experiència dels turistes

En el taller de turisme ‘Gestió del procés de transformació digital de les organitzacions turístiques’ s’ha treballat de forma pràctica amb empreses i destinacions per aprendre a definir un Pla de transformació digital

L’esdeveniment ha estat dirigit a empreses turístiques, institucions i gestors dels àmbits públic i privat del sector del turisme i l’oci de Costa Daurada i Terres de l’Ebre

Professionals d’empreses i destinacions turístiques de Costa Daurada i Terres de l’Ebre han participat en el taller ‘Gestió del procés de transformació digital de les organitzacions turístiques’, en el qual s’han abordat les palanques clau que s’estan emprant actualment per incrementar les vendes i millorar l’experiència dels clients mitjançant la digitalització del sector.

En paraules del consultor d’estratègia i transformació digital Jaume Clotet, qui ha impartit el taller,  les empreses de turisme veuen la digitalització com una oportunitat i una amenaça a la vegada. “Està en les prioritats dels seus directius donar una resposta activa, però a l’hora d’actuar inverteixen menys del que seria necessari o els manquen capacitats”, ha explicat.

L’esdeveniment ha estat organitzat pel Laboratori d’Innovació i Intel·ligència Turística del Departament d’Innovació Turística del centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, i  s’ha celebrat en dues sessions pràctiques que han tingut lloc a la Facultat de Turisme i Geografia de la Universitat Rovira i Virgili a Vila-seca i al Campus Terres de l’Ebre de la URV a Tortosa.

“La transformació digital al nostre sector no és una opció, és una estratègia essencial per donar resposta als nous segments, a les noves necessitats i als nous comportaments del turisme a casa nostra i arreu”, ha afirmat la directora del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Marta Farrero.

En el taller s’han donat eines per identificar la maduresa digital de cada organització i s’han treballat exemples per facilitar la definició d’un Pla de transformació digital.

En aquesta línia, l’esdeveniment ha aprofundit en la temàtica analitzada a la jornada ‘La transformació digital del sector turístic. Estratègia per a l’èxit’, celebrada la setmana passada a Vila-seca.

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

4 hores ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

1 setmana ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

1 setmana ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

4 setmanes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

1 mes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago