- S’ha fet una Guia nàutica per informar els navegants de les característiques dels ports i la destinació
El gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez Comes, l’alcalde de Sant Carles de la Ràpita, Josep Caparrós, i l’adjunt a la direcció del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre, Albert Folch, entre d’altres directius, han presentat aquest dijous la nova destinació d’embarcacions de lloguer o xàrters nàutics i els ports ebrencs que desenvolupen aquesta activitat davant la indústria nàutica, a l’estand que de la Generalitat de Catalunya dins del Saló Nàutic Internacional de Barcelona.
El sector nàutic és un peça clau per al turisme de la costa catalana. L’acció promocional de Delta Ebre Port forma part d’una estratègia global per obrir-se camí en la indústria dels xàrters, amb una incidència directa als ports ebrencs i la destinació turística. En aquest sentit, Joan Pere Gómez Comes ha dit en aquest acte que “l’activitat de xàrters nàutics brinda noves oportunitats econòmiques i dona valor afegit al territori“. Gómez Comes ha afegit que “aquest sector genera turisme, impulsa els serveis directes i indirectes, promou les compres de subministraments, potencia la gastronomia i dona projecció internacional a les Terres de l’Ebre”.
Sant Carles de la Ràpita, port base
El port de Sant Carles de Ràpita lidera el sector nàutic de la costa de Tarragona amb 1.822 amarradors esportius, dels quals 322 són de nàutica popular i 1.500 són amarradors esportius distribuïts entre Marina Sant Carles i el Club Nàutic Sant Carles de la Ràpita, amb aquesta dotació d’amarradors s’ha convertit en un port base per a l’activitat de lloguer d’embarcacions d’esbarjo.
El port de la Ràpita és el punt de sortida de dues rutes, la nord que passa pels ports de l’Ampolla, l’Ametlla de Mar i Calafat, i la sud que va del port de les Cases d’Alcanar fins a ports i destinacions de Castelló com ara, Vinaròs, Benicarló, Peníscola, las Fuentes i les Illes Columbretes. La proximitat de la costa ebrenca a les Illes Balears que és la destinació més escollida pels navegants d’embarcacions de lloguer, podrà establir rutes alternatives entre aquests ports i l’arxipèlag balear.
La tipologia d’embarcacions més sol·licitades dins del mercat de lloguer són els velers d’entre 10 i 15 metres d’eslora, però Delta Ebre Port es dirigeix principalment als vaixells de 12 metres d’eslora.
Josep Caparrós ha destacat en aquest acte que “La Ràpita, tenint en compte les singularitats i potencialitats com a vila marinera amb una ubicació privilegiada, per la proximitat a les Illes Balears i al delta, i pel fet que som el port amb més amarradors esportius del litoral tarragoní, es converteix en el port base de referència del sud Catalunya.”
Guia nàutica
Els representants de Delta Ebre Port han presentat una Guia nàutica per informar els navegants que vinguin amb els xàrters. La Guia conté un mapa de situació, les distàncies entre els ports, els itineraris, activitats culturals i d’oci i referències gastronòmiques, entre d’altres. S’ha obert una secció al
www.deltaebreport.com per poder-la consultar i descarregar.
L’elaboració d’aquesta Guia s’emmarca entre les línies estratègiques de l’acord institucional signat al novembre de 2016 entre les institucions que conformen la marca Delta Ebre Port.
Delta Ebre Port és la unió de diverses institucions amb el suport d’empreses privades per a la promoció de les Terres de l’Ebre a la indústria de creuers i a la indústria del sector nàutic, per promoure els ports ebrencs i la destinació turística en el sector del xàrter. Les institucions compromeses sota el paraigua d’aquesta marca són les següents: Ports de la Generalitat; Ajuntament de Sant Carles de la Ràpita, el Patronat de Turisme Terres de l’Ebre i la Cambra de Comerç de Tortosa.