Banc de Santander inverteix en tecnología per finançar mòbils

Els mòbils (smartphones) són la porta a l’economia digital per a persones de baixos recursos. El seu finançament afavoreix la inclusió financera i digital.

Banco Santander.- Santander InnoVentures, el fons de capital emprenedor de tecnologia financera de Grup Santander, ha anunciat avui la inversió en la companyia nord-americana PayJoy, amb seu a San Francisco i oficines a Mèxic. Aquesta és la quinzena inversió des que es va fundar fa tres anys InnoVentures, que compta amb 200 milions de dòlars.

PayJoy ha desenvolupat una nova tecnologia que permet aprovar crèdit per a mòbils intel·ligents o smartphones a persones amb un historial creditici poc desenvolupat o nul·la relació bancària, el que afavoreix el seu accés a serveis digitals, entre ells els financers. La startup analitza el número de mòbil del sol·licitant, una foto de passaport i el compte de Facebook per emetre una opinió de crèdit, mentre que el telèfon es converteix en la garantia del crèdit. El telèfon es pot bloquejar remotament en cas d’impagament. Actualment, PayJoy ofereix aquest servei en milers de punts de venda als Estats Units i Mèxic.

Manuel Silva, director d’Inversions de Santander InnoVentures, va assenyalar: “Invertir en PayJoy és un exemple més de la nostra recerca incansable dels millors emprenedors en el món fintech, aquells que van un pas més enllà. També és un senyal del nostre interès per models de negoci que són rellevants per als mercats emergents i les persones sense accés a serveis financers “. Va afegir: “La missió de PayJoy és ajudar els menys afavorits a unir-se a l’economia digital i millorar la seva situació. PayJoy ha reinventat un servei financer bàsic sota el prisma de la innovació, la tecnologia i l’ús avançat de l’analítica de dades, i porta una oferta senzilla i justa als que més ho necessiten. Estem impressionats amb la passió que posa l’equip de PayJoy a aconseguir la seva visió i encantats de poder donar-los suport en el futur “.

Al conseller delegat de PayJoy, Doug Ricket, li va inspirar el fet que la meitat de la població mundial no pugui permetre un mòbil amb internet. “Els inversors estratègics ofereixen PayJoy en les seves sòlides xarxes locals de relació amb clients, una cosa molt benefici per fer que milions de clients tinguin smartphone en 2018”.