Balanç positiu de la participació del Port de Tarragona i ChemMed a l’European Petrochemicals Conference

Els representants del Port i ChemMed es reuneixen amb diversos operadors logístics i presenten els projectes que s’hi estan desenvolupant

Redacció.-El Port de Tarragona valora molt positivament la seva participació a l’European Petrochemicals Conference (EPCA) que s’ha celebrat a Berlin (Alemanya) aquesta setmana. Es tracta d’un esdeveniment de rellevància internacional, punt de trobada per excel·lència del sector petroquímic a Europa i del qual el Port de Tarragona n’és soci. 700 empreses químiques i prop de 2.500 assistents d’una cinquantena de països d’arreu del món es van donar cita en aquesta trobada, que enguany es va centrar en “La indústria química i la 4a revolució industrial: la gent, el planeta, el benefici en l’era digital”.

Seguint amb l’estratègia de guanyar projecció internacional, el president del Port de Tarragona i vicepresident de ChemMed Tarragona, Josep Andreu, i la directora Comercial i de Desenvolupament de Negoci del Port i vocal de ChemMed, Genoveva Climent, van encapçalar la representació del clúster petroquímic i el Port tarragoní a Berlin i van mantenir reunions amb diversos operadors logístics i, sobretot, industrials. Els representants del Port van presentar els projectes que s’hi estan desenvolupant, com la ZAL, la terminal ferroviària electrificada (terminal intermodal de “La Boella”) i la terminal Puerto-Centro, així com el clúster ChemMed i les possibilitats de Tarragona de rebre noves inversions del sector petroquímic. Per la seva banda, les diferents empreses van rebre la informació de manera molt positiva, una informació que reflecteix que Tarragona és un territori actiu i en continu creixement, amb un port de futur amb moltes possibilitat d’inversió.

El Port de Tarragona fa una aposta clara per la intermodalitat per tal d’optimitzar la cadena logística i poder oferir un millor servei als seus clients, tant des del punt de vista econòmic com en sostenibilitat. Per això disposa d’accessos ferroviaris d’ample ibèric a tot el recinte portuari i ample mixt (UIC + ibèric) en més de 10 km, donant servei a tots els molls operatius. D’est a oest, hi ha tres ramals que connecten la xarxa interna del Port amb la xarxa d’ADIF. Un d’ells, connectat a la línia de València, passa pel moll d’Hidrocarburs fins arribar als molls d’Andalusia, Cantàbria i Galícia. Concretament al moll de Galícia, hi ha la terminal intermodal “La Boella”, contigua a la terminal de contenidors. Aquest ramal també dóna servei a les àrees del Port on s’ubiquen gran part de les instal·lacions destinades a càrrega general com la terminal de vehicles, una terminal multipropòsit i la futura Zona d’Activitats Logístiques (ZAL).

Redacció

Share
Published by
Redacció

Recent Posts

La CEPTA, en perill de liquidació

La patronal tarragonina té un deute acumulat de 583.000 euros. El principal deute es va…

5 dies ago

La Setmana de la Salut de Vila-seca 2024 se centra en l’estil de vida mediterrani

Del 2 a l'11 de maig tindrà lloc la Setmana de la Salut a Vila-seca, organitzada…

2 setmanes ago

La Diputació de Tarragona aprova la compra de l’antic edifici de la seu de Caixa Tarragona

El Ple de la Diputació de Tarragona, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat l’adquisició de…

2 setmanes ago

Tarragona i el Síndrome de les Finestres Trencades: Com la Falta d’Autoestima Crida a l’Acció

Tarragona, una ciutat amb un ric patrimoni històric i una ubicació privilegiada al Mediterrani, es…

1 mes ago

Las máquinas ya trabajan en los terrenos del proyecto de Lotte Energy Materials

Las máquinas ya están trabajando en la preparación de los terrenos para iniciar en las próximas…

1 mes ago

Reus acollirà dues proves dels IV Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Reus serà escenari de dues proves dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, un dels esdeveniments més…

1 mes ago