Anfiteatrum i les visites nocturnes han estat un èxit d’assistència

Anfiteatrum

Impulsades pel Patronat Municipal de Turisme es consoliden entre els turistes i el públic familiar

  • La consellera de Turisme, Inma Rodríguez, ha presentat aquest matí les dades de valoració d’Amfiteatrvm i les visites nocturnes que s’han realitzat des de finals de juliol a finals d’agost a l’amfiteatre.

Les noves propostes culturals i turístiques estan pensades per donar a conèixer el passat romà de la ciutat amb tècniques innovadores. Tal com ha explicat la consellera: “es tracta de visibilitzar la imatge d’una ciutat oberta que explica la seva història gràcies a la dinamització continuada de la seva icona principal, l’Amfiteatre”. I ha afegit: “són dues noves iniciatives pensades per atraure un públic familiar i turístic”.

Amfiteatrvm ha estat el nou espectacle de gran format que s’ha estrenat aquest estiu en 4 idiomes i que ha comptat amb tres pantalles grans, efectes de so i llum i un equip de professionals que han acompanyat als grups de recreació històrica de la ciutat Tarraco Lvdvs i Thaleia. S’han realitzat 9 sessions amb una mitjana d’ocupació del 90% que representa un total de 6.446 espectadors. De les dades recollides entre els assistents, un 80% han estat famílies, 3 de cada 4 han espectadors han vingut de fora de la ciutat i 1 de cada 4 és estranger. La meitat del públic estranger provenia de França, seguit per Bèlgica i Regne Unit. Entre els turistes un 42% ha pernoctat a la ciutat i la resta, majoritàriament, en localitats properes com Salou, Cambrils o Altafulla. Pel que fa a la valoració de l’espectacle, la nota mitjana que li atorga el públic és de 8,2, els grups als que es dirigia especialment l’espectacle són els que millor nota li posen: els menors de 14 anys amb 9,2 i el estrangers amb un 9.

Amfiteatrvm s’ha complementat amb les visites nocturnes que han permès mantenir obert el monument durant totes les nits d’agost. S’ha creat un nou producte que combina la visita al monument i el passi del documental Ingeniería Romana de RTVE i Digivision. Les visites s’han realitzat durant 19 dies, sumant un total de 2.818 espectadors. D’aquests, un 80% provenien de fora de la ciutat i el 64% ha passat la nit a Tarragona. Els assistents també l’han valorat de manera molt positiva, amb una mitjana de 8,9. Els estrangers i els majors de 65 anys superen el 9 en les seves valoracions, mentre que els tarragonins li atorguen un 8,7.