El turisme rus reforça la seva aposta per la Costa Daurada

D'esq a dreta: Kyril i Ellana Peskov (fundadors iTravex), Pere Granados (alcalde de Salou); Taras Demura (CEO TUI Russia & CIS), Marti Carnicer i Marta Farrero (president i directora Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona). CEDIDA

Noves rutes àrees Moscou-Girona, creació de producte Costa Brava i Costa Daurada, i noves oficines emissores, principals novetats del grup rus per 2019-2020

El touperador TUI Russia & CIS, un dels principals operadors turístics d’aquest país, ha presentat la seva estratègia de creixement a Espanya i Catalunya. Durant la presentació, duta a terme pel seu CEO a Rússia i països del CEI (Comunitat d’Estats Independents), Taras Demura, l’empresa ha detallat les diferents novetats pels propers mesos, amb les que busquen tancar 2019 amb un augment del nombre de clients transportats fins 1.300.000, doblant els 700.000 de 2018. Aquest any la companyia enviarà més de 30.000 turistes i té un objectiu pel proper any de 60.000 cap al nostre país.

L’acte de presentació s’ha celebrat a Port Aventura amb l’objectiu, -ha explicat Demura-, de “reforçar el compromís de l’operador turístic per Espanya i Catalunya en general i la Costa Daurada en particular”. Més de 120 directors i propietaris d’agències de viatges russes amb seu a Espanya han participat en el mateix.

Un dels pilars de l’estratègia per 2019 i 2020 serà l’obertura de noves connexions aèries entre Rússia i països veïns i Catalunya. En aquest sentit, l’aeroport de Girona rebrà dues noves rutes procedents de Moscou organitzades per TUI Russia & CIS, amb la qual es doblarà la freqüència actual. A l’estiu 2020 s’estudia possibilitat de vols a Reus. En l’actualitat, TUI Russia & CIS utilitza en la seva operativa quatre avions Airbus-321 de Ural Airlines i dos avions Airbus-330 de iFly, i col·labora amb altres línies aèries russes com Yamal Airlines, Azur Air, Aeroflot o S7. Aquests avions cobreixen les rutes des de 22 ciutats russes.

Així mateix, el CEO de TUI Russia & CIS ha explicat la creació de dos conceptes de producte Costa Brava i Costa Daurada, TUI Tucan i Fun & Sun, amb els quals l’operador turístic rus busca personalitzar més i millor l’experiència del turista en aquestes dues zones de Catalunya.

Finalment, l’executiu rus ha explicat l’obertura de noves oficines a països veïns a Rússia com Bielorússia o els països bàltics (Estònia, Lituània i Letònia). “El potencial d’emissió de turisme des d’aquests països cap a Catalunya i Espanya és molt elevat i per això hem volgut apropar-nos a les agències locals amb aquestes noves oficines”. En aquest sentit, Demura ha explicat que el grup rus tancarà 2019 amb més de 13.000 contractes vigents amb agències de viatges independents.

El grup turístic està integrat per més de 300 agències de viatges (pròpies i delegacions). A Espanya, TUI Russia & CIS està representada pel receptiu iTravex, agència líder pels mercats de Rússia, Ucraïna i Països de l’Est, i amb oficines a Barcelona, ​​Cambrils, Lloret de Mar, Palma de Mallorca, Tenerife, Andorra, Praga i Moscou. Aquest any iTravex va sortir en top rànquing de Financial Times de les empreses amb màxim creixement anual i realitza els serveis amb focus al client, oferint-los experiències úniques d’alt nivell d’estàndards internacionals.