El Consell d’Estat ha aprovat el dictamen que desbloqueja les obres del túnel del Coll de Lilla, una infraestructura que escurçarà el trajecte entre les localitats de Valls i Montblanc i permetrà prolongar l’A-27.
El projecte va haver de replantejar-se per la presència d’argiles expansives en el terreny, el que ha suposat una lleugera modificació del traçat i un increment de 31 millions d’euros en la inversió, que puja fins els 115 millions. Les obres podrien començar al 2019.
La delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera, considera que l’impuls a les infraestructures que milloraran la fluïdesa i la seguretat del trànsit per carretera “reflecteixen el compromís del Govern amb la contínua millora de la xarxa de carreteres de l’Estat a Catalunya i la vocació de donar resposta a les demandes territorials i ciutadanes.
Tal com s’havia compromès la Delegació del Govern, aquest tema s’ha desencallat. Queda encara feina per fer però estem posant les bases per fer-ho el més aviat possible”. “Avui comencem a veure la solució d’un problema llargament reivindicat pels municipis de les zones implicades”, ha conclòs.
Alhora, el mateix organisme ha donat llum verda al desbloqueig les obres de connexió de l’autovia A-2 amb l’autopista AP-7. La decisió de l’òrgan consultiu de l’Estat era necessària per reprendre els treballs al viaducte, una infraestructura de 850 metres per la qual es preveu el trànsit diari de 40.000 vehicles. L’obra completa, de 2,4 quilòmetres, enllaçarà el Vallès amb el Baix Llobregat i evitarà fer una volta de 12 quilòmetres.